Jumpok? Így NE, így IGEN!

Ez a rövid kis video többet mond ezer szónál. Zseniálisan demonstrálja, miért nincs értelme rövid és gyors jumpokat végezni a Spinning® órán. Amennyire mókás, annyira elgondolkodtató.

A tényállás a következő: amit a teremben hajtasz, az is bringa! Nyeregben ülsz, pedált hajtasz, kerékpáros pozícióban TEKERSZ. Aminek nincs értelme egy kinti kerékpáron, annak nincs értelme a bentin sem. (A videóban egyébként nem csak rövid jumpokat, de egyéb, a kerékpárra nem való csacskaságot is bemutat a bringás.)

A lényeg: attól, hogy a Spinner bringán esetleg fizikálisan kivitelezhető valami, még nem feltétlenül van értelme, haszna, létjogosultsága. Ha a bácsi azt szeretné, hogy komolyan haladjon előre a bringa, akkor vajon hogy csinálná a kiállásokat? Hát úgy, amivel ténylegesen hatékonyan tud előre haladni, azaz:

1.) A kiállás előtt keményebb áttételre váltana (a teremben: megnövelné az ellenállást)
2.) Ezzel ugrana ki a nyeregből (“jump”)
3.) Majd legalább 8-10 fordulaton (azaz, jó néhány másodpercen) keresztül tekerne állva, és csak utána ülne vissza (szintén értékelhető időtartam erejéig).

TIPP: Igazi kerékpáros szituációt szimulálva végezd a jumpokat a Spinning® teremben is, és tartson a kiállás tovább, mint 2-4 fordulat! Tartsd észben: a jumpok lényege nem a koreográfia, hanem a gördülékeny váltás ülő pozícióból álló helyzetbe, miközben a bringás megnövelt erőkifejtéssel nyomja a pedálokat. Az álló pozícióból pedig szintén egyenletes hajtás mellett visszatérés a nyeregbe, majd reális időtartam után jöhet az újabb “kiugrás”. Ha közben az ellenállás gombot is megtalálod, igazán hatékonyak lesznek a jumpok a Spinning® edzésen (is).

Jó tekerést! 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.