Bringás reggeli: legyél te is zabos!

zabHa olyan reggelit szeretnél, amelyik nem telít el, viszont fantasztikus energiát ad edzés közben, sőt még tekerés után se érzel késztetést a hűtő kifosztására, készíts zabkását! Jó ideje ezt eszem reggelire, nem tudom megunni, hatalmas hódolója lettem. Olyannyira, hogy másokat is szeretnék zabossá tenni – szeretném, ha ti is olyan jól éreznétek magatokat tőle, ahogy én indulok el a reggeli Spinning® óráimra.

Mielőtt valaki automatikusan fanyalogni kezdene: tessék megkóstolni! A finoman elkészített és ízesített, illetve ízlés szerinti további hozzávalókkal feldobott zabkása nagyon finom étek.

Hogy miért is bombasztikus étek a zab?

  • A táplálkozástudományi szakemberek szerint alig akad még egy olyan élelmiszer, amely ennyire jól tudná biztosítani az emberi szervezet tápanyagigényét.
  • Rostjai a kellemes jóllakottság érzését biztosítják, de nem teszi az embert lomhává. Sőt, kirobbanó energiát, kiegyensúlyozottságot érzel a benne található lassú felszívódású szénhidrátok révén.
  • Magas fehérje-, vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt ideális étel állóképességi sportokat űzők számára (is). Az alábbi jóságokkal ajándékoz meg nagy mennyiségben: B-vitamin, E-vitamin, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, vas.
  • A fenti alkotók révén pozitív hatással van az idegrendszer, a keringés és a teljes izomzat munkájára, sőt antidepresszáns, gyulladáscsökkentő és hangulatfokozó hatása is van (nem csak tankönyvi sorok, saját tapasztalat is).

Így készül

A zabkása elkészítése pofonegyszerű, és nagyon gyors, körülbelül 2 perces mutatvány. Bármilyen más hozzávalóval vagy idénygyümölccsel feldobható, csak a fantázia szab határt neki.

  • Körülbelül másfél maréknyi zabpelyhet (én a Kölln márkájú nagyszeműt szeretem) tegyél kis lábosba, öntsd fel vízzel vagy tejjel (utóbbival finomabb, én egyébként fele tej, fele víz kombóval szoktam).
  • Kis lángon főzd fel – vigyázat, egykettőre odaég, kavarni kell folyamatosan! Kb 1-2 perc alatt kész is van, felszívja a folyadékot.
  • Kevergetés közben tegyél bele ízlés szerint mézet, fahéjat, mazsolát, stb.
  • Kanalazd tálba, a tetejére mehet a gyümölcs.

Finom lekvárral, túróval, bármi mással is.

A képen mézes-fahéjas zabkását láttok, friss sárgadinnyével és fügével (milyen jó, hogy van egy fügebokor a kertünkben és éppen érik, kedvenc gyümölcsöm).

Sőt, amikor még arra a 2 perc főzésre / lábos mosásra sincs kedvem, akkor csak forró vizet öntök rá – prímán elkészíti magát, amíg a fürdőben szöszmötölök a reggeli Spinning® órám előtti sminkkel 🙂

Zabkása for president! Hódolat, imádat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.